Іонно-плазмові двигуни використовують радіохвилі високої частоти й магнітні поля, внаслідок чого розігнана плазма забезпечує основну тягу двигуна. Відзначають, що вона дозволить здійснювати переміщення масивних космічних апаратів для польоту на далекі відстані. Використання традиційних ракетних двигунів вимагало б величезної кількості палива.

Особливості іонно-плазмового двигуна:

  • вдесятеро менший ніж звичайний рідинний ракетний двигун;
  • здатний працювати у відкритому космосі десятиліттями;
  • його вага становить лише 100 кілограмів, на відміну від рідинних двигунів, які важать 1 тонну;
  • незамінний для мандрівок на далекі відстані: може вмикатися та вимикатися безліч разів, забезпечуючи здійснення складних маневрів на орбіті.

В Україні розробили та випробували іонно-плазмовий двигун / Фото FED

Принципово нова система охолодження

Українські та іноземні фахівці близько 5 років займались створенням нової системи охолодження супутників, зокрема для міжпланетних перельотів за замовленням Міжнародного космічного агентства.

Ми відпрацювали не тільки конструкцію, а й технології, та вже здійснили комплектування двох супутників Європейського космічного агентства за замовленням американської компанії,
– розповів президент асоціації "Укравіапром" і директор заводу FED Віктор Попов.

Розробники очікують на політ та підкреслюють, що всі старти – суворо розраховані. "Коли все станеться, ми всюди напишемо: "Харків у космосі! Знову у космосі!" До того ж у міжнародному космосі", – відзначає Попов.

Цікаво:Зонд InSight припинив спроби виміряти температуру під поверхнею Марса

Харківський машинобудівний завод FED

Державне підприємство України, яке виробляє агрегати гідравлічних, паливних та електричних систем авіаційної техніки, бронетехніки, та виробів залізничного призначення. Виконує замовлення для інших галузей машинобудування і залізничного транспорту. Входить до переліку підприємств, що мають стратегічне значення для економіки й безпеки України.