У чому проблематика?

Для енергетичної компанії (як і для багатьох інших) є важливим ефективне обслуговування обладнання, яке є технічним "серцем" для роботи різних систем. Іншими словами – важливо, щоб все було справним і працювало ефективно, адже це означає, що ми будемо вчасно отримувати світло і тепло в наших будинках. За станом цього обладнання стежать спеціальні сервісні бригади фахівців. Вони регулярно оглядають його і ремонтують у разі необхідності.

Варте уваги: У найближчі 10 років ДТЕК трансформується в більш екологічний, ефективний і технологічний бізнес

Не секрет, що енергетика впевнено стає цифровою. Наразі найкращі практики з роботи сервісних служб "в полях" (Field Service Management) і цифрової трансформації процесів формуються насамперед на заході, завдяки розвиненій індустрії та активному впровадженню передового програмного забезпечення. І ті, хто переймають цей світовий досвід автоматизації першими, – виходять в лідери своєї індустрії. Функціонал таких цифрових продуктів оптимізує процеси, на які нецифрові компанії витрачають до 60% робочого часу своїх співробітників, втрачаючи як на швидкості ремонтів і відновленні роботи, так і в фінансовому плані.

У ДТЕК за станом мереж, шахт і ТЕС стежитимуть цифрові "Мобільні бригади" / Фото ДТЕК

Що можуть "Мобільні бригади" ДТЕК?

"Мобільні бригади" – це платформа для автоматизації обслуговування. Функціонал рішення дозволяє не тільки оперативно фіксувати дефекти, виявлені бригадами, але також планувати та підтверджувати ремонти, прискорювати виконання облікових операцій в рази, накопичувати необхідні дані в цифровому вигляді для подальшого аналізу і побудову глибокої аналітики з застосуванням предиктивних моделей.

Ці дані дають можливість проводити проактивну аналітику, яка дозволить не тільки контролювати, скільки саме фахівців потрібно. Продукт дозволяє показати місця на об'єктах, що потребують особливої ​​уваги. Це дуже важлива інформація. Вона дозволить скоротити число позапланових робіт, зменшити час простою і підвищити час служби обладнання. Даним функціоналом вже користуються на ТЕС,
– зазначила вона.

При розробці рішення MODUS використовував передові технології – мікросервісну і гібридну архітектури, контейнеризацію для інтеграції з хмарними рішеннями, а в цілому в роботу було залучено два десятка фахівців ІТ та цифрової експертизи.

Перспективи рішення

У мережах і ТЕС продукт вже переступив поріг стадії тиражу, більш того, вже кілька місяців проходить стадію промислової експлуатації. Для шахти зараз йде активна стадія розробки нового функціоналу.

Читайте також: Innovation DTEK збиратиме інноваційні рішення серед студентів: підписано меморандум з МОН

"Веб-версія і мобільний додаток для працівників і бригад вивільняють час. Технології "беруть на себе" паперову роботу, додають нові можливості, прискорюють процеси, водночас наші люди зможуть краще сфокусуватися на виконанні своїх завдань. Власне, в такій співпраці технологій і людей для підвищення операційної ефективності, гнучкості та керованості бізнесу, а також безпеки виробництва – ми і бачимо місію програми з цифрової трансформації ДТЕК", – пояснив Дмитро Осика, керівник ІТ і програми MODUS.