Ще у вересні 2018 року таку ініціативу втілило місто Дюнкерк, розташоване на півночі Франції. 200 тисячам містян надали безплатний доступ до 18 автобусних маршрутів.

Без водія: Німеччина за крок до автономних машин й автобусів на дорогах

Ідею втілювали у реальність під керівництвом мера Патріса Вергріте, який має докторський ступінь у міському плануванні. Така політика "оживила" колишній промисловий порт.

Ініціативу профінансували завдяки невеликому збільшенню податку на бізнес. Серед позитивних наслідків – зменшення викидів вуглецю.

Яким був результат

  • Кількість пасажирів збільшилась на 60% протягом тижня й вдвічі на вихідних – мовилося про майже 50 тисяч поїздок в день.
  • 48% нових користувачів громадського транспорту у місті заявили, що регулярно користуються ним замість своїх автомобілів.

Що ж очікує на Париж

Думки експертів розходяться щодо того, чи зможе таке велике місто як Париж повторити модель безплатного проїзду в Дюнкерку. Прихильники стверджують, що це:

  • зменшить викиди вуглецю й забруднення повітря;
  • знизить навантаження на малозабезпечені сім'ї;
  • створить стійкішу модель фінансування на майбутнє.

Натомість критики виступають проти, вказуючи на серйозні проблеми, пов'язані з перенесенням політики, перевіреної у малих містах на мегаполіси.

Передвиборча кампанія Одрі Пулвар

Одрі Пулвар, яка наразі є заступником мера Парижа, зробила ставку на безплатний громадський транспорт як ключову обіцянку на регіональних виборах.

Вона прагне очолити регіон Іль-де-Франс, де проживає 12 мільйонів жителів та який охоплює 8 французьких департаментів, зокрема й Париж.


Французька політикиня Одрі Пульвар / Фото AFP

Згідно з пропозиціями Пулвар, перехід здійснюватимуть поступово. Спочатку транспорт стане безкоштовним для дітей до 18 років, студентів та безробітних.

А вже згодом ця політика поширюватиметься й на всіх жителів у вихідні. Щодня можна буде їздити у транспорті й не оплачувати проїзд до 2026 року.