Джерело: Ukraїner

Менше шуму і вихлопних газів на дорогах, дешевше заправляння і простіше технічне обслуговування — це переваги машин на електротязі. Але щоб пересісти на електромобілі, водіям потрібен доступ до зарядної інфраструктури

Варте уваги Українські інновації у вентиляції: чим вражають компанії зі Львова та Дніпра

Що відомо про компанію Go To-U

Компанія Go To-U створює міжнародну партнерську платформу, що дозволяє легко інтегрувати зарядну станцію в роботу будь-якого готелю чи ресторану, магазину, розважального центру, а також додати цю станцію до мережі.

Ідея стартапу з'явилась 2013 року, а втілилась в життя у 2014, коли співзасновники Go To-U Назар Шимоне-Давида та Лєна і Любов Артеменко створили Tesla Club Ukraine і привезли до України перший автомобіль цього бренду.


Назар Шимоне-Давида та Лєна і Любов Артеменко / Фото Ukraїner, Катя Акварельна

"Я слідкував за цією темою. Мене це дуже цікавило, тому що це щось нове, це може дійсно поміняти наше життя на краще", – пояснив Назар Шимоне-Давида.

Електроенергія використовується у всіх наших побутових приладах, а автомобілі фактично застрягли років на 80 – 100 у цьому напрямі,
– наголосив він.

Навіть якщо вся Україна пересяде на електромобілі, електроенергія не закінчиться, мережа витримає і нічого не згорить. Назар пояснив: якщо електромобіль підключити до звичайної розетки вночі, він отримуватиме два кіловати на годину.

"Якщо ми вночі будемо використовувати цю електроенергію, коли промисловість менше споживає, а люди сплять, то навпаки – вирівняємо споживання. Для цілої енергосистеми країни це великий плюс", – підсумував Шимоне-Давида.

Що відомо про компанію TOKA

Українська компанія TOKA прагне зробити користування електромобілем таким же комфортним, як і автомобілями з ДВЗ. Вони розробляють власні зарядні станції і постачають на український ринок станції закордонних виробників.

Крім цього, розбудовують мережу електрозарядних комплексів, а також за допомогою власної хмарної платформи і мобільного застосунку виступають як CPO (charging point operator), тобто керують процесом зарядки.


Команда компанії ТОКА / Фото Ukraїner, Катя Акварельна

Стефан Благовісний заснував цю мережу у 2015 році. До цього також працював у автомобільній галузі і придбав для автопарку своєї прокатної компанії перші Nissan Leaf, а потім і Tesla.

"Було цікаво, бо ти як early adopter (перший користувач продукту чи технології, перший клієнт компанії – 24 канал) чогось нового. Після цього починаєш замислюватися, навіщо воно потрібне, зауважив Благовісний.

І коли бачиш все, що відбувається з довкіллям, то розумієш, що маєш брати відповідальність за те, що робиш. Зміна поколінь технологій відбувається за твоєї участі. Дуже хочеться бути причетним до цієї зміни,
– підкреслив він.

Станом на 2020 рік мережа має кількасот зарядних станцій майже у всіх регіонах України, найбільше — у Києві та Одесі. TOKA з нуля створили комерційні та домашні моделі електрозарядок змінного струму, що частково складаються з українських комплектуючих. Також компанія надає можливість долучити до мережі інший зарядний пристрій під іншим брендом.

Про завдання держави

На думку Благовісного, завдання держави – створювати умови для розвитку ринку електромобілів. Наприклад, зарядні станції на трасі є необхідними для автомобілістів, але бізнесу фінансово не вигідно ставити їх у подібних місцях.

"Я вбачаю в електромобілі філософію свободи та автономності. Хоча він "прикутий до розетки"‎, але ти можеш під'єднатися до будь-якої. Тобі не потрібен нафтопереробний завод", – зауважив Благовісний.

Більше про розвиток інфраструктури для електромобілів: дивіться відео Ukraїner