Якими були перші потяги в Україні
Перший залізничний шлях в Україні проклали в 1861 році. Тоді Львів став осередком цієї інноваційної зміни, а з міста можна було помандрувати до Перемишля, Кракова і Відня. Звісно, тоді поїздку потягом могли дозволити собі далеко не всі українці.
Не пропустіть Час пролетить непомітно: найкращі комедії для мандрівки у потязі
Один з перших потягів в Україні / Фото Zaxid.net
За тиждень можна було добратись до Адріатичного моря, без жодних пересадок. І це для тодішніх українців було значним прогресом. Цікаво, що один зі старих потягів, який курсував у XIX – XX століттях зберігся до сьогодні. До 150-річчя Львівської залізниці Міністерство інфраструктури влаштувало тематичну поїздку на раритетному транспорті та відтворило атмосферу мандрівок того часу.
Як українці мандрували потягом у XIX столітті: дивіться відео
Розвиток залізниці не стояв на місці. З 1863 року в Україні проклали нові залізничні шляхи, сполучивши Галичину з Волинню, Буковиною та Закарпаттям, Київ – з Балтою та Одесою. Тому не менш активно розвивалися не тільки пасажирські перевезення, але й експорт товарів, які потягами транспортувати було ще зручніше.
Зараз українці не можуть уявити свого життя без мандрівок, а внутрішній туризм став своєрідним трендом 2021 року. Завдяки осучасненим потягам подолати сотні кілометрів можна за лічені години. Тож яким найсучаснішим залізничним транспортом можна скористатись – дізнавайтесь у нашому матеріалі.
Найпотужніші потяги Укрзалізниці
"Інтерсіті+" (модель ЕКр1-002)
Комфортна мандрівка в "Інтерсіті+" / Фото Вікіпедія
У 2011 році на Крюківському заводі розробили особливу модель потягу "Інтерсіті+". Осучаснений дизайн і характеристики відповідали міжнародним стандартам, що позначилось на комфорті пасажирів. Зокрема, ЕКр1-002 може похизуватись такими перевагами:
- всі крісла обладнано спинкою, що регулюється, підлокітниками, підставкою для ніг, відкидними столиками;
- завдяки клімат-контролю у всіх вагонах стабільно підтримується комфортна температура незалежно від пори року;
- багатошарові вікна оснащені сонцезахисними фіранками;
- у всіх вагонах передбачено відділення для ручного великогабаритного багажу.
Окрім цього, саме в "Інтерсіті+" є можливість переглядати понад 5 тисяч фільмів на Sweet TV. Така акція доступна всім пасажирам Укрзалізниці, які оформлюють квитки через ПриватБанк із карткою Visa. Переконані: із такою опцією мандрівка стане ще цікавішою та комфортнішою!
Оформлювати квитки через ПриватБанк – легко і вигідно / Фото ПриватБанк
Читайте також Мандрівка потягом: у які міста українці найчастіше їздили у 2021 році
"Інтерсіті" (модель EJ 675-002)
EJ 675-002 "Інтерсіті" / Фото Вікіпедія
Курсує в Україні й "Інтерсіті", розроблений компанією Škoda Vagonka. Потяги такої моделі придбали в рамках підготовки до Євро-2012, а їхня вартість тоді сягала 40 мільйонів євро.
Як і більш сучасні моделі, ці потяги мають вагони 1 і 2 класів, а також передбачені для мандрівок людей з інвалідністю.
"Інтерсіті+" (модель HRCS2-006)
HRCS2-006 "Інтерсіті+" / Фото Вікіпедія
Ще одна модель, яка поповнила рухомий склад Укрзалізниці, – це "Інтерсіті" HRCS2-006. Швидкісний потяг розробила компанія Hyundai Rotem, а вперше на українських залізничних шляхах він з’явився перед Євро – 2012.
Цей електропоїзд має розподілену тягу, що забезпечує кращу динаміку - швидкість розгону та гальмування. Крім того, в головних вагонах "Інтерсіті" HRCS2-006 є кабіни управління, що істотно спрощує зміну напрямку руху на кінцевих або проміжних станціях.
"Обрій" (модель ДПКр2)
модель ДПКр2 "Обрій" / Фото Вікіпедія
Пасажирський дизель-поїзд "Обрій" розробили на базі Київського вагонобудівного заводу. Серед переваг цієї моделі залізничного транспорту:
- потяг працює при температурі зовнішнього повітря від +50 до −50 градусів;
- опір повітря зменшується завдяки обтічній формі голови поїзда, що впливає на його швидкість;
- всі вагони обладнані зручними кріслами для пасажирів та пандусами для людей з інвалідністю:
- потяг має герметичні міжвагонні переходи та автоматичні системи клімат-контролю.
Теплотяг ТЕ33А
Теплотяг ТЕЗЗА / Фото Вікіпедія
Вантажний теплотяг з асинхронним тяговим приводом створила компанія General Electric. Працює він на 12-циліндровому чотиритактному V-подібному дизелі типу GEVO12 та може розганятись до 200 кілометрів на годину.
Цей потяг оснащений мікропроцесорною системою управління з електронним впорскуванням палива і бортовою системою діагностики, що робить його експлуатацію ще зручнішою. У порівнянні з попередніми моделями теплотягів на цих локомотивах знижені шкідливі викиди в атмосферу більше ніж на 40%, витрати палива і мастила – на 17%.