Закинутий рейковий автобус під Києвом: яскраві фото

23 вересня 2020, 21:40
Читать новость на русском

На закинутому дослідному майданчику під Гостомелем, що в семи кілометрах на захід від Києва, досі стоїть вагон капвея – експериментального рейкового автобусу.

Свіжі фото футуристичного проєкту опублікував краєзнавець Кирило Степанець, розповідає Хмарочос.

Читайте також: Українці створюють вантажний електромобіль: ціна та характеристики

Закинутий капвей під Києвом / transphoto.org

Що відомо про закинутий проєкт?

  1. Реалізацією ідеї займалася приватна компанія, яку заснував лідер кримінального угруповання "Капітошки" Олександр Капітонов. Саме в його честь було названо проєкт – kapway – дорога Капітонова. У свою чергу, авторитет наразі перебуває у розшуку.
  2. Компанія вклала у розробку проєкту близько 3,5 мільйона доларів.
  3. Між Гостомелем і Мощуном проклали колію довжиною 300 метрів.
  4. Колії планували розташувати як естакаду над дорогами: проєкт мав стати простою й дешевшою альтернативою метро.
  5. У жовтні 2004 року колією запустили тестовий вагон. Його виготовили на білоруському підприємстві "Белкоммунмаш".
  6. Капвей називають монорельсом, проте одна колія складається з двох паралельних рейок.
  7. Капвей розвивав швидкість до 100 км/год: розробники запевняли, що серійні зразки їздитимуть значно швидше.
  8. Вагон мав колеса з гумовим покриттям – це робило рух майже безшумним.
  9. Рух транспорту відбувався за допомогою струмоприймача.
  10. Вагон вміщує до 150 пасажирів.

Закинутий капвей під Києвом / Кирило Степанець

Ексдиректор "Капвея" Анатолій Єгоров розповів, що на початку 2000-х ідея проєкту зацікавила київську адміністрацію на чолі з Олександром Омельченко. Чиновники нібито дали згоду виділити землю під будівництво лінії капвея на Трухановому острові, але не за бюджетні кошти.

Закинутий капвей під Києвом / kyivpastfuture.com.ua

Сьогодні весь технічно розвинений цивілізований світ йде на впровадження легких видів транспорту, – зазначав колишній мер столиці.

Примітно, що саме за керівництва Омельченка Київ втратив понад 60 кілометрів трамвайних колій. Так, було демонтовано лінію на мосту Патона, що розірвало трамвайну мережу на ліво і правобережну.