Екологи cтворили вражаючу карту впливу на світовий океан
Вчені вперше побудували глобальну карту, яка дозволяє побачити ділянки океану, на які вплинуло людство. Екологи систематизували дані про всю морську інфраструктуру, яку створили люди.
Фахівці встановили, що під час будівництва було модифіковано 0,008 відсотка світового океану. Проте, вплив і наслідки встановлення нафтових вишок та інших конструкцій торкається значно більшої території, розповідає N+1.
Важливо: Берег вкритий чорними бакланами: на узбережжі виявили мертвих птахів – фото
Екологи стверджують, що саме урбанізація – один з основних факторів, який веде до втрати біорізноманіття наземних екосистем. Втім, людина залишає свій слід не тільки на суші, але і на воді. Дослідження показали, що лише в США більше ніж половина берегової лінії заміщена різноманітними спорудами: морськими дамбами, хвилерізами і т.д. Безумовно, це грунтовно вплинуло на функціонування екосистем, морську флору і фауну.
Еколог сіднейського університету Анна Багнот разом з колегами проаналізувала вплив споруд, які були побудовані до 2018 року: комерційних портів, нафтових вишок, мостів і тунелів, вітряних електростанцій, телекомунікаційних кабелів, штучних рифів і аквакультурних ферм. Спираючись на отримані показники, вчені побудували глобальну карту ландшафту океану. Так, водні конструкції, побудовані людиною, займають близько 32 тисячі квадратних кілометрів.
Більше того, дослідники з'ясували, що споруди вплинули на територію площею 1 – 3,4 мільйона квадратних кілометрів. Стало відомо, що зміни ландшафту океану залежать від типу інфраструктури: шумове забруднення від комерційних портів викликає основну частину антропогенних модифікацій.
Вчені застерігають: обсяг енергодобувних підприємств і акваферм до 2028 року може зрости на 50-70 відсотків.
Загальний "слід" морських споруд / Nature Sustainability, 2020
Автори проєкту хочуть привернути увагу громадськості до важливості збереження морського середовища і переконані, що необхідно проводити наступні дослідження і впроваджувати інструменти для моніторингу будівництва інфраструктур.